سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جراحی برای درمان سرطان کلیه

جراحی برای درمان سرطان کلیه

جراحی درمان اصلی برای بیشتر کسانی است که به سرطان کلیه مبتلا هستند و گاهاً جراحی  تنها راه حل درمان  سرطان کلیه است. با توجه به نوع سرطان و محل سرطان کلیه و سایر عوامل ممکن است انواع مختلفی از جراحی برای بیماران مبتلا به سرطان کلیه انجام شود از جمله: نفرکتومی رادیکال (حذف یک کلیه به همراه غده آدرنال و غدد لنفاوی اطراف آن) و یا برداشتن کامل یک کلیه (نفرکتومی ساده). گاهی اوقات غدد فوق کلیوی و بافت چربی اطراف کلیه نیز برداشته می‌شود. در مواقع خاص ممکن است گره‌های لنفاوی مجاور نیز برداشته شود.

در بعضی از افراد ممکن است سرطان کلیه به اندام‌های دیگر گسترش پیدا کند که در این حالت از جراحی خارج کردن تومور کلیه استفاده می‌کنیم. برداشتن کلیه می‌تواند علائمی مانند درد و خونریزی را کاهش دهد. در ادامه بیشتر با روش جراحی برای درمان سرطان کلیه آشنا می شویم.ق

 نفرکتومی رادیکال چیست؟

در طی جراحی نفرکتومی رادیکال علاوه بر کلیه غدد فوق کلیوی متصل شده، غدد لنفاوی اطراف و بافت چربی اطراف کلیه نیز برداشته می‌شود. اکثر افرادی که یکی از کلیه‌های آن‌ها برداشته شده است میوانند بدون مشکل به زندگی خود ادامه دهند.

جراح می‌تواند در مکان‌های مختلف برش ایجاد کند شایع‌ترین آن‌ها قسمت میانی شکم، زیر دنده‌ها در سمتی که سرطان کلیه وجود دارد یا در پشت کلیه است. در انواع مختلف سرطان می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد اگرچه برداشتن غده فوق کلیوی بخشی از نفرکتومی رادیکال است اما در برخی موارد که سرطان کلیه در قسمت پایین کلیه است و از غده فوق کلیه فاصله دارد،با توجه به نظر جراح می‌شود از برداشتن آن صرف نظر کرد.

اگر تومور رشد کرده باشد و از طریق ورید کلیه به ورید اجوف تحتانی که به قلب تخلیه می‌شود رسیده باشد، ممکن است در حین برداشتن تومور قلب برای مدت کوتاهی متوقف شود که لازم است از دستگاه قلبی استفاده شود تا خون را در گردش نگه دارد. برای بای پس قلبی نیاز است یک جراح قلب در حین عمل حضور داشته باشد.

برای مطالعه ادامه مقاله جراحی برای درمان سرطان کلیه به سایت دکتر حسن نیرومند مراجعه نمایید.