سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با نحوه درمان سرطان کلیه

آشنایی با نحوه درمان سرطان کلیه

پزشک شما با توجه به مرحله سرطان کلیه و میزان سلامت کلیه شما، درمان‌های خاصی را در نظر می‌گیرد. به طور کلی درمان سرطان کلیه نیز شباهت زیادی به درمان سایر سرطان‌های بدن دارد. در اینجا به معرفی مراحل درمان سرطان کلیه و نحوه مواجهه با آن می‌پردازیم.

نحوه درمان سرطان کلیه در مراحل 1 تا 3 سرطان

در سرطان‌های کلیه مرحله 1 و 2 فقط کل کلیه درگیر است، اما در سرطان‌های مرحله 3، سرطان به رگ‌های بزرگ و غدد لنفاوی مجاور گسترش یافته است. این سرطان‌ها معمولاً در صورت امکان با جراحی درمان می‌شوند.

دو رویکرد مشترک در انواع سرطان‌های کلیه وجود دارد:

نفرکتومی پارشیال یا جزئی (برداشتن بخشی از کلیه است): این روش برای برداشتن تومورهای بیشتر از 7 سانتی متر (کمتر از 3 اینچ) استفاده می‌شود.

نفرکتومی رادیکال (برداشتن کل کلیه): گره‌های لنفاوی نزدیک کلیه نیز ممکن است برداشته شود به خصوص اگر سایز آن‌ها بزرگ باشد.

اگر سرطان کلیه به وریدهای مجاور گسترش یافته باشد مانند برخی از سرطان‌های مرحله 3، ممکن است جراح برای از بین بردن سرطان نیاز به جراحی وریدها داشته باشد. در این صورت، لازم است بیمار از دستگاه قلب و ریه (بای پس قلبی) استفاده شود. اینکار به این معنا است که قلب بیمار می‌تواند برای مدت کوتاهی متوقف شود تا توده‌های سرطانی از ورید بزرگ منتهی به قلب برداشته شوند.

برای مطالعه ادامه مقاله درمان سرطان کلیه به سایت دکتر حسن نیرومند مراجعه نمایید