سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلیل وجود خون در ادرار

دلیل وجود خون در ادرار

وجود خون در ادرار از جمله علائم نگران کننده است که بسیاری از بیماران در صدد یافتن دلیل آن هستند. همین ابتدا باید خدمتتون عرض کنم که از ظاهر و علائم نمیشود دلیل اصلی خون در ادرار یا همان هماچوری را یافت. در نتیجه پس از مشاهده خیلی سریع باید به پزشک متخصص مراجعه نمایید تا وی تشخیص داده و درمان را شروع کند. این مقاله حاوی دلایل احتمالی خون در ادرار هست که برای آشنایی شما جمع آوری شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

عفونت ادراری: 

هرگونه التهاب و تورم چه با منشا ویروسی و چه با منشا باکتری می تواند باعث خونریزی در ادرار شود و نکته مهم این است که وقتی خونریزی ادراری به علت التهاب و تورم مجرا و مثانه و کلیه باشد علائم دیگر از قبیل سوزش شدید ادرار، درد، تکرر ادرار و گهگاهی تب نیز به همراه دفع خون دیده می شود.

وقتی فرد آزمایش ادرار می دهد علاوه بر سلول های خونی سلولهای التهابی و باکتری نیز در ادرار وجود دارد این بیماری با مصرف آنتی بیوتیک و مصرف مایعات فراوان سریعاً بهبودی پیدا می کند. از نمونه عفونت ویروسی که باعث التهاب شدید و خونریزی شدید از مثانه می شود می توان به آدنوویروس اشاره کرد که فرد ناگهانی دچار خونریزی شدید از مثانه می شود و علیرغم خونریزی شدید بیماری خودبخود کنترل می گردد.

برای مطالعه ادامه مقاله خون در ادرار به سایت دکتر حسن نیرومند مراجعه کنید.